2010. augusztus 9., hétfő

Cruiser története

Cruiser kerékpár, más néven strand cirkáló jellemzői a vastag ballonos gumik, egyenesen ülő testhelyzet, az egyetlen sebességű mechanika, és egyértelmű acélszerkezet a kifejező stílussal. A Cruiser kerékpár a tartósság és a masszívsága miatt volt a legnépszerűbb kerékpár az Egyesült Államokban a korai 1930-as években majd a 1950-es években.  – majd nagy népszerűségnek örvendett ismét a megújult 1990-es évek Cruiserje is!

 Fejlesztés
Schwinn fejlesztette ki a Cruiser-t, mikor az Egyesült Államok kerékpár eladásai meredeken zuhanni kezdtek a gazdasági világválság miatt az 1930-as években. A felnőttek vásároltak néhány kerékpárt, amelyek így luxusnak számítottak többnyire a sportban és a kikapcsolódásban. A Schwinn erősebb, megfizethető kerékpár tervezett rugalmasabbá téve az ifjúsági piacra, eredetileg a marketing a Schwinn B-10E kerékpár volt.
 
Schwinn B-10E

 - 1933-ban. Schwinn igazított funkciókon az 1920-as években alakult Henderson és Excelsior motorkerékpár társaság tervei alapján, beleértve a nagy "konzolos" vázat, két felső cső és a 2,125-es széles "léggömb" gumiabroncsokat szerzett be Németországból. Az ebből eredő kerékpár hozta meg a sikert, más kétkerekű gyártó cégekkel szemben. Két éven belül, a többi kerékpár gyártó is elkezte az USA-ban bevezetni a versenyző ballonos gumi kerékpárok gyártását, más néven a Cruiser-t

1934-ben, Schwinn ismét sikeresen tért vissza a B-10E, átnevezte Aero-nak. Míg az Aero szinte semmilyen technikai fejlesztésen nem esett át az eredeti B-10E-hez képpest, áramvonalas test, és elemmel működő fényszóró jött, hogy meghatározza a Cruiser-t. Modern cruiser kerékpár megtartja ezeket a design elemeket a mai napig.

Schwinn Aero

1950-es években virágkorát élte
Női 1948 Kerékpárok a 1930-as és 40-es évek és a háború után szereztek nagyobb sikert. Ezek kombinációja a jelentős tömeg (egyes modelleken súlya több mint 50 font), egyszerű mechanika 1 sebesség, és a széles gumik tették a kerékpárokat elsősorban alkalmassá a sík terepre, és népszerűvé az újságkihordók és a kerékpáros futárok számára is egyaránt.
 Konkurens cégek, beleértve Roadmaster, Columbia, Shelby, Monark, használták a Cruiser stílus jellemzőit, így hamarosan a más cégek álltál kiadott modellek is sikeresek lettek, köztük a Donald Kacsa kerékpár quacking a, "cowboy" modellek elnevezett Gene Autry vagy Hopalong Cassidy, alkalmazva a rojtos nyeregtáskát , capgun pisztolytáskát, Springer villa felfüggesztéseket, motorkerékpár stílusú szarv kormányt, és a kiterjedt krómozást.

Gene Autry
Shelby Donald bike


Hopalong Cassidy
Hanyatlás az USA-ban
A késő 1950-es és 1960-as évek elején, kerékpárok importálása Nagy-Britanniából, és a kontinentális Európai piac vált népszerűvé, különösen a könnyebb és fürge sport roadster modellek vagy az "angol versenykerékpárok ". Ezek a modellek jellegét a három sebességes hajtómű, magasabb kerekek, keskenyebb gumiabroncsok és kisebb súly (35-40 kg) és nagyobb hegy-mászó képességék jellemezték.

1950 Raleigh 3-Speed English Roadster
"Sir Walter"

 A 1950-es évek végén, az Egyesült Államok gyártói, mint a Schwinn elkezdte gyártani a saját verzióját az angol versenykerékpár alapjaira.
A cirkáló is átengedte piaci részesedését, izom (vagy lowrider) kerékpár felvázoló banán ülések, túlméretezett fékkarok, és a függesztő rudak által ihletett nyugati partvidékén motorkerékpár átalakítóknak, később így születtet meg a modern BMX kerékpár, míg a cruiser eladások rohamosan csökkeni kezdtek.
1972-ben egy új fejlesztés érkezett, könnyű váltóval felszerelt kerékpárok új fogyasztói érdeklődést mutattak a szabadidős kerékpározás terén. A váltóval felszerelt sport kerékpárok tíz sebességgel Európai verseny kerékpárokkal szemben hamarosan uralni kezdték a felnőtt piacot.
Míg a Cruiser jórészt elavult, az 1960-as évek végén a cirkáló újra népszerű maradt a strandokon, ahol hamar kiérdemelte a címet a "beach cirkálók nevet." A "strand cirkáló" 1976-ban kezdődött az újrafeldolgozott Cycles Newport strandon, amikor Larry McNeely megalkotta a kifejezést, és használta a védjegyet a termelésnél a modern Beach Cruiser.  A Secondhand cirkáló új életet adott az amerikai partokra, alkalmas volt gyakorlati szállításokra, valamint közkedvelté vált a tengerparti lányoknál, és a szörfösöknél is.

Beach Cruiser
    
A Cruiser ihlette a Hegyi kerékpárt is.
A késő 1970-es és 1980-as évek elején, cruiser vázak alapját figyelembe véve tervezték meg az újonnan kifejlesztett mountain bike-ot is. Cruisers 'kényelmet, a stílust, és megfizethetőség, szemben a hegyi kerékpár a versenyzésre és a gyorsabb kerékpáros sportokra készültek) vezetett megújult népszerűsége a hetvenes évek közepéig. Marin megyében, Kaliforniában kezdtek versenyezni ezekkel a kerékpárokkal le fireroads helyi hegyekből Tamalpais-ig, offroad terepeken , sziklás és meredek hegyoldalon zajló versenyek, nagy sebességgel. A nagy igénybevétel miatt a kerékpárok hamar feladták a harcot. A versenyzők kénytelenek voltak keresni egy tartós és megfizethető alternatívát. Hamarosan rájöttek, hogy a régi abroncsok "clunkers" (ahogy nevezik őket) fáradnak el hamar. Így a versenyzők visszatértek a Cruiserekhez, a régi cirkálókról, levették a nehéz sárvédőket és, kikönnyítették őket, erős fékek és más szerkentyűk kijavításával növelhető volt a teljesítmény . Az egyik versenyző, Gary Fisher, sebességváltoval szerelte fel régi Schwinn kerékpárját amely így lényegesen megkönnyítette a hegyi versenyzést. Körülbelül azonos időben, egy másik versenyző, Joe Breeze is elkezdte átbütykölni saját Schwinn Excelsior-ját, Nemsokkal később ez a két ember kezdte el a maihoz legjobban hasonlító hegyi kerékpárok gyártását, és eladását, ami nagy sikert hozott nekik.

 A 1970-es években és a 1980-as évek elején újra nagyérdeklődésnek kezdet örvendezni a régi kerékpárok a gyűjtők köreiben. A kerékpár gyűjtése közösségé alakult, a hírlevelek és a szaküzletek nagy örömére.




A Pee-wee's Big Adventure című filmben kiemelte fő karakter is erről szólt. Keressen elveszett cirkáló kerékpárt.

Cruiser kerékpár ma
Narancssárga tigris-csíkos strand cirkáló mód az autó fényszóróihoz hasonló lámpák, nagy kényelmes kerékpárnyereg és egyéb egyéni újjítások.Cruisers "kényelme, stílus és megfizethetőség”. Ezekkel szemben a hegyi kerékpár és a versenykerékpároknak is megújult a népszerűsége az elmúlt években A 1990-es évek közepétől, egy sor utánzatai klasszikus cruiser kerékpár is piacra kerül. A magazin kickstand, melynek célja az újjáéledése a cruiser életstílusnak, bemutatta  a Schwinn kezdődő újjáéledését 1995-ben, amikor újból kiadták a Fekete Fantom-ot, hogy megünnepeljék a társaság 100. születésnapját .

Schwinn Black Phantom
     
Hamarosan hasonló Cruiser-ei megjelennek a Columbia-nak is , és Roadmaster-nek . A Harley-Davidson is átvette a cruiser kerékpárok logo és védjegy stílusait a motorjaiknál . Ezek segítettek felkelteni az érdeklődés a cirkálók után, amely meghozta számukra is a sikert.

Akik emlékeztek az eredeti Cruiser-ekre akár öregek akár fiatalok, azok ismerték, hogy egy kényelmes kerékpár, sokkal izgalmasabb lehet, mint egy gyors kerékpár. A klasszikus "retro" kinézet, megbízható mechanikai teljesítmény, a kényelmes utazás, és a viszonylag alacsony ára miatt is, hamarosan új gyártók jelentek meg, cirkálókra szakosodva, mint pl az Electra Bicycle Company, Phat Cycles, Nirve, Shire Kerékpárok, Johnny Loco Kerékpár, Kustom Kruiser, sixthreezero, és az Aero-Fast. Szinte minden jelentős kerékpár gyártó már kínál legalább egy cruiser modellt, ha nem egy egész sort. Cruiser eladások folyamatosan nőttek az elmúlt évtizedben, és ma több városban is szponzoráló klubok rendszeres cruiser találkozókat rendeznek, ez is egy módja annak, hogy támogassák a low-tech, a Cruiser érzés gyönyöreit a kerékpárosok között.

Három másik kortárs kerékpáros trendek kapcsolódnak a cirkálókhoz. Évtizedek óta,a Latino autó rajongók  alakítgatnak, az idősebb amerikai autókhoz hasonlóan "lowriders." stílusban, általában régi Schwinn Stingray átalkításával, vagy más kerékpár vázak átalakításával, mint pl Springer villákkal és a bullet fényszórókal spékelik meg a cirkálók hagyományos vázait. Lowrider kerékpáros magazinok és katalógusokban is egyre nő a cruiser tulajdonosok tábora. Hasonló tendenciát muatat hirtelen megjelenése a"chopper" kerékpároknak is az elmúlt pár évben, hasonlóan a egyedi chopper motorkerékpárokhoz. Több gyártó, például a Schwinn, Phat, és az Electra is ajánl "chopper" stílusu biciklit a cruiserek mellett. Ezek a kerékpárok általában jellemző alacsonyabb súlypont, felfüggesztés villa, hot rod festés, és a nagy hátsó gumik. Végül, a gyártók is bevezették a "komfort kerékpár" kategóriában, köszönhetően a puha rugózásnak és a függőlegesen tartásának,a sárvédőknek, a felfüggesztésnek seatposts villának, és nagy párnázott nyergek óriás rugóinak.

Chooper Cruiser




Egy szó mint száz, azok akik kedvelik a kényelmes utazást , és közben mozogni is szeretnének, azoknak érdemes kipróbálni a Cruiser kerékpárok által nyújtott élményt, és garantálható, hogy nem az lesz az utolsó alkalom!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése