2010. szeptember 8., szerda

Középső agy csere!

Nemrég írtunk nektek egy cikket, a középső agy felfrissítéséről.
Ebben a cikkben ismét a középagyról van szó, csak egy másik, picivel stabilabb és szerintem erősebb agy beszerelését írom le.

az új középagy készlet ...
Mivel nekem a görgős kosaras megoldás picit gyengének tűnt, ezért gondoltam keresek egy alternatív megoldást a középső agy kicserélésére. Sajnos  monoblokk-ot nem tudtam egyenlőre ilyen méretben beszerezni, ezért az eladó javaslatára vettem egy középagy készletet, ami annyiban különbözik a régitől, hogy zárt csapágyas, és nem görgő kosaras megoldás, valamint az ára is nagyon baráti volt.
A szétszerelést most nem írom le ismét, az előző cikkben leírtak szerint kivesszük a z-hajtókart és az egész középagyrészt.

...a csésze is kikerült..
A csésze mérete, és kialakítása is teljesen megegyezett az újjal, de mi azt is kicseréltük. Kivételnél érdemes az ellenkező oldalról egy fa darabbal kiütni a csészét, mivel nem menetes, és hogy ne egy nagy csavarhúzóval kezdjük el kifeszegetni. :)
...minden új...

Az új csésze berakásánál figyeljünk oda, hogy nehogy megsérüljön, ajánlott műanyag, vagy gumi kalapácsot használni ha szükséges.
...és itt a lényeg...
 Ahogy már írtam a régi görgős kosarak helyére teljesen zárt csapágyak kerültek.
...csapágy és a porvédő..
 Ennél a középagyrésznél, nincs szükségünk zsírozásra, mivel a csapágy zárt, és nincs más forgó rész.
...csapágy a helyére kerül...
...le minden régivel...
A fogaskerék melletti kontraanyát, és a kónuszt is lecseréltük az ujjakra.

A hajtókar visszahelyezésénél a csapágyakat ne tegyük be a helyére míg a hajtókart nem toljuk be, mert nem fog beférni a csapágyaktól.
hajtókar a helyén...
Miután a hajtókar a helyére került, és a csapágyat is beraktuk, értelem szerűen mind a két oldalra, jöhet a rögzítés, a kónusz az alátét majd a kontraanya. A balos pedál és a hajtókar kontraanya és kónusz balmenetes.
..az alátét...
... kontraanya ami bal menetes...
Ennél a középagy megoldásnál a kónuszt annyival egyszerűsítették le, hogy magát a kónuszt lehet meghúzni mint egy csavart, majd jöhet az alátét, a kontraanya és csókolom.
Készen vagyunk, mehet vissza a lánc, és a láncvédő.
Véleményem szerint ez a zárt csapágyas megoldás meghozta a kívánt hatást, a hajtás sokkal finomabb, stabilabb, és nem utolsó sorban csendesebb lett. Ajánlom mindenkinek aki hasonló problémákba ütközne, persze az igazi megoldás a monoblokk, de egy olcsó, jól használható alternatíva ez is. És mivel teljesen száraz így nincs szükségünk zsírozásra, és végül mosásra :)

Jó szerelést.
A cikk ismét nem oktató jellegű, csak saját tapasztalatainkat szeretnénk megosztani veletek! 

5 megjegyzés:

  1. nagyon jó megoldásnak tartom és ha olcsó is...

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    Ez tulajdon képen BMX csapágy?

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    Én is szenvedek a svéd kosaras megoldással. Tudom h régen íródott a cikk, de tudnátok mutatni egy helyet, ahol tudok vásárolni ilyen készletet?

    Köszönöm

    VálaszTörlés
  4. Vagy esetleg még komolyabb megoldás is érdekelne (pl.: monoblokk)!

    VálaszTörlés