Mivel a bringám tekerés közben valami kis fura hangot adott, így úgy döntöttünk hogy neki esünk szétkapjuk a, Z hajtókart kivesszük, és megnézzük a középső agyat, esetlegesen frissítünk rajta egy kicsit..
 |
Bringa a hátán, ellenanya letekerés |
 |
Hajtókar kivétele |
|
Ennél a mozdulatnál nem árt oda figyelni, hogy ne örült barom módjára essünk neki, ne sértse meg a hajtókar a görgős kosarat még véletlenül sem, és itt meg kell jegyezni hogy a hajtókar kivétele előtt a láncvédőt nem árt levenni, és persze a láncot is!
 |
nem árt ha kéznél van minden... |
|
|
Végül is itt amire szükség van az egy kis mosóbenzin, valamint egy kis grafitos zsír, a jó kenés érdekében.
 |
.. és ha van mivel szerelni :) |
|
 |
átmosás mosóbenzinben |
 |
a már tisztára mosott görgős kosár |
|
Mivel esetünkben új cirkálóról volt szó, ezért átmostunk minden alkatrészt, még az agy házat is.
Persze ez régi bicajnál is érdemes megcsinálni, mivel az esetlegesen lemaródott, illetve letört kis darabkák bele ülnek a zsírba, és így könnyen a forgórészek közzé mehetnek!
 |
valószínű ő volt a hibás... |
Nem tudom pontosan hogy mi volt az agyban, de valamilyen lakkrétegnek tűnt ami vagy festésnél, vagy összeszerelésnél kerülhetett az agyba.
 |
hajtókar |
A hajtókarra ugyan az a sors várt mint társaira, szépen le lett mosva sterilre .
 |
újrazsírozás |
|
|
 |
a háttérben megbújó bringa egy igen ritka típusú Francia bike egy Motobecane | tour... |
|
 |
...tudom hogy nem egy cruiser, de érdemes vetni rá egy pillantást |
Miután mindent szépen lemostunk, a görgős kosarakat is újrazsíroztuk.
Mi inkább picivel több zsírt használtunk, a végén még mindig könnyebb letörölgetni a kinyomódó felesleget, minthogy kevés legyen..
 |
...a hajtókaron lévő kónuszt is bezsíroztuk.. |
Így semmi más nem volt hátra mint az összeszerelés.
 |
...hajtókar a helyére... |
A kónusz az alátét és az ellenanya visszapakolása utána már készen is voltunk, lényeges megemlíteni, hogy a balos pedál és a hajtókar kontraanya és kónusz balmenetes !
Pici finombeállítások, ez alatt értem a kónusz belövését, hogy ne legyen se szoros, se túl laza, és a lánc kellő feszességét!
Ha futottunk a bicóval pár tesztkört, és mindent rendben találtunk, nem árt lemosni a sast, hogy az esetlegesen összekenődő felületekről lemossuk a zsírt, illetve a koszt.
"A cikk nem oktató jellegű, csak saját tapasztalatainkat szeretnénk megosztani veletek, hátha hasznotokra válhat!
Ha valaki valamiben nem ért egyet, az nyugodtan kommentezzen."
Sziasztok!
VálaszTörlésNagyon hasznosnak találom,hogy ilyen részletes pontossággal leírtátok a középső agy szétszerelését és kezelését,mert a cikk alapján én is megcsináltam a bringámon ezt a karbantartást és a cikk soxor segítségem re volt!!!A hajtás olyan lett,mint a vaj.
Köszi...
Szia Lugossy
VálaszTörlésörülünk hogy segíthettünk, a továbbiakban is érdemes látogatni a blogot, mert lesznek még hasonló hasznos cikkek!
Egy agyváltó-cseréről is szívesen vennék vmi illusztrációs leírást.A legközelebbi projectem az lenne!!
VálaszTörlésÜdvözlöm a leírásotokat és Titeket is !
VálaszTörlésPár kiegészítést fűznék hozzá, melyekekkel már teljesnek érzem, és egész használhatónak.
-Először a láncvédőt kell leszerelni, másképpen nem fordul ki a lánckerék.
-Másodszor a lánc levétele következzen, igaz anélkül is megoldható, de sokkal nehezebb és nem nagy ügy levenni (a patentszem kivétele és helyes visszatétele is megér egy külön bejegyzést, meg is fogom írni).
-Harmadszor pedig lényeges megemlíteni, hogy a balos pedál és a hajtókar kontraanya és kónusz balmenetes !
Igaz, ez egy harcedzett veteránnak nem újdonság, de egyrészt így teljes és használható a leírás, másrészt, ha ez nincs benne, nem nagyon használható az egész.
Remélem, segítettem, csak a jószándék vezérelt.
(Az agyváltóval kapcsolatban is azt hiszem lesz egy saját postom...)
Cső
kari.kruzin
Hát, én "nyugodtan komenteztem", jó lenne látni, hogy éltek és reagáltok...
VálaszTörlésCső
Szia Kari.
VálaszTörlésÖrülünk a kommentednek, és valóban hasznos, és lényegében fontos dolgokat hagytunk ki, amit pótolunk a cikkben :)
Elnézésedet kérjük hogy eddig nem reagáltunk, de nyári szünet miatt, és egyéb elfoglaltságok miatt szüneteltünk picit.
Amennyiben szeretnél nekünk segíteni, úgy szívesen várjuk cikkeidet a cruiserfuns@gmail.com-ra!
előre is köszi
Szép és hasznos infók, jó munka! Köszi!
VálaszTörlésHali.
VálaszTörlésMilyen szerszámokat használtatok a kontraanya és a kónusz meghúzására?
Nekem mozog a lánckerekem. Ha jol látom menetes anyával (a kónusszal) van felfogatva a tengelyre... Ez így van? Gondolom szét kell hozzá szednem, mert pont a túl oldali kónusz rögzíti...
VálaszTörlés