2013. július 7., vasárnap

Új vas, új élmények. Teszt 1.


Hosszú szünet után," amiért 1000 bocs!"  ismét sikerült nyeregbe pattanni!
Gondoltam itt a nyár, bringázni kéne, így aztán hamarosan bringa vásárlás előtt álltam :)
A választás nem volt egyszerű feladat, mivel a haverok közül, egyedül én képviselem a Cruiser-es vonalat " egyenlőre"



Sanyi barátom egy szerény Cannondale Bad Boy -al URBAN - kodik.

Jómagam kedvelem az igényes, és esztétikus dolgokat, de persze ki nem.
...Na ezen a future bike-on van mit nézni!
Sanyi, hol a villa másik szára? :)

Robi haverom a Mountain Bike (MTB)-os nemzedék kőkemény képviselője. Ő hamarosan egy izmos Cube Acid 26 Hardtail 2013 -al támad.

Cube Acid 26 hardtail 2013
Nice :)

A fenti két paripát látva, szerintem érthető, hogy nem volt könnyű dolgom!!!
Nekem a bringázás és a Cruiser érzés már régóta jó barátok, ezért egy olyan megoldást kerestem, amivel lépést tudok tartani a srácokkal, és valamilyen szinten marad a megszokott cruiser filing is!
Ja persze árban sem akartam elszállni.

Bevallom még az is megfordult a fejemben, hogy MTB- ot veszek!

Végül a fenti szempontokat figyelembe véve, saját ismereteimre és az internet adta lehetőségekre támaszkodva, hamar rátaláltam új cimborámra egy  Electra Townie Original D21 Tall " személyében!
Aki Cruiser kedvelő, annak nagy valószínűséggel  nem kell bemutatni az ELECTRA nevet.
Igényes, azt hiszem ez a legjobb szó.
Igaz hogy a Townie az nem Cruiser, de még mindig közelebb áll a Cruiserekhez, mint pl egy Urban vagy adott esetben egy MTB-hoz! ...............Vagy mégsem???  :)

Hibrid!
Szóval megvan a kényelem, és megvan az "erő" is.
Nem akarom itt világba fényezni az Electra-t, de szerintem sikerült a stílusok keveredésével, egy nagyon jó átmenetet találniuk!

Nem vagyok túl alacsony, ezért próbáltam váz, vagy kerék méretben nagyobb bringát keresni, ami sikerült is a nagy Electra váznak köszönhetően.

......egy kis demagóg, de hasznos lehet....ugye a Cruiser-nál a váltó szerkezet, esetek nagy százalékában agyváltó. Ebben az esetben a 21 gangos váltó szerepét, sajnos nem agyváltó tölti be. :(
A váltóval és a patkófékkel meg kell, de tulajdonképpen meg is lehet barátkozni... ha az összhatást nézzük ;)
persze a későbbiek során, nem vagyok biztos benne, hogy nem cserélem le mind a kettőt, de amíg jól teszik a dolgukat, addig felesleges!

Teszt első nap
1órával a bringa vásárlás után, ami kb 15perc volt, már vidáman nyargaltunk a közeli PARKBAN, Sanyival és az ő sötét oldalával, a bringák Darth Vaderével, a rossz fiúval. (Cannondale Bad Boy)
Keresve sem találhat az ember, ilyen tökéletes teszt pályát! Minden lehetséges szituációba belefutottunk a 2 órás kb 20 mérföldes tesztkörünk alatt!
-Leejtők, emelkedők, erdei kis utak, aszfalt, homok, kavics, napsütés, szakadó eső, bőrigázás, emberek, vadkacsák, daru madár, réztető, mosómedve, sör, ismét szakadó eső,  ismét bőrigázás.

Rosszabbul is járhattunk volna :)
A bringa állta a próbát a hátsógumi néha megcsúszott a vizes aszfalton, egy egy erősebb fékezésnél, de ez érthető volt. A patkófékek is tökéletesen működtek a szakadó eső ellenére is, és az első teleszkóp is nagyszerűen tette a dolgát!

Második nap
kb 3 órás tekerés, kis lazításokkal, kávé, rálátással a belvárosra, "valamint" fotók készítése a post-hoz.

Érdekes módon az izomláznak egyenlőre nyoma sincs, pedig kb 1 éve nem tekertem, gondolom ez köszönhető a fizikai állapot fenntartásának, már amennyire lehet :D és a bringa pontos beállításainak is!

Elmondhatom hogy első benyomásra, nagyon meg lehetek elégedve Tónival! :)
Igaz hogy a váltó még szokatlan picit, de abszolút vállalható.
Tudom hogy nem a top kategória, de nincs miért szégyenkeznie, az ELECTRA hozta az elvárt szintet, de 2 nap alatt nem is nagyon lehet túlságosan messzemenő következtetéseket levonni!

Egyenlőre ennyi!

Köszi a figyelmet kis pajtások! :)
Folyt köv hamarosan......




Post: Sly06
Fotók: Sándor Varga



2 megjegyzés:

  1. Mr Sly!

    Orom volt veled kerekezni a mai napon. :)
    S

    VálaszTörlés
  2. Ugyan, enyém a megtiszteltetés Mr Névtelen! :)

    VálaszTörlés