2012. január 10., kedd

Juicer 48: Időzavarban

A motorkerékpár hőskorát idéző, V2-es blokk, fehér virsligumik, széles kormány, merev bicikliváz – ki gondolná, hogy nem egy Milwaukee-i veteránról, hanem elektromos járműről van szó.
Nálunk ritkák, mint a fehér holló, de még hazájukban is megbámulják a múlt század elejéről származó Indian, Harley-Davidson, Victory és egyéb gyártmányú őskövületeket, amint hangosan pöfögve-rázkódva végigvonulnak a promenádon a templomból kilépő lakosság színe előtt. A Juicer pontosan ugyanúgy néz ki, mint ismertebb nevű társai, csakhogy nem zörög, nem okád füstöt, és általában nem kell gépészdiploma a működtetéséhez – merthogy alapvetően ugyanúgy működik, mint bármely elektromos robogó.

A nagy különbség persze a kaliforniai szépség és a borzalmasan semmilyen külsejű, kínai tucatjárművek között az, hogy az előbbi alkotója, bizonyos Dave Twomey, zseniális ötlettől vezérelve előbb hengeresen összerendezgette a LiFePO4 akkumulátor celláit, majd két cellacsokrot V-alakban illesztett össze. Az így kapott konfigurációnak ugyan az égvilágon semmi köze a régi idők oldalvezérelt kéthengereseihez, viszont pontosan ugyanúgy néz ki, és valljuk meg, ez a lényeg.

A Juicer 48 egyébként Twomey második kreálmánya – az első, a Juicer 36 mindössze 32 kilót nyom, végsebessége hajszál híján 60 km/óra, hatótávolsága pedig 16 km, ha megelégedünk félgázzal. Mindezen szerény, de az optikához voltaképpen nagyon is illő menettulajdonságokhoz potom háromezer dollárért juthatunk hozzá – leginkább annak köszönhetően, hogy a járgányt sima kerékpárnak tekintették a helyi hatóságok.

A képeken látható Juicer 48 (a szám a motor üzemi feszültségére utal) egyelőre nem eladó, de vélhetően drágább lesz elődjénél: egyrészt végsebessége eléri a 74 km/órát, az azonos konfigurációjú akkumulátor modernebb cellákat kapott, így a hatótávolság immár 20 kilométer, és ahogy a 36-os modellen, itt is a benzintank-imitációban kapott helyet a feszültség-szabályozó, míg tetején töltő csatlakozó, gyújtászár, valamint egy antik feszültségmérő található.


Ha a motort magát nem is vásárolhatjuk meg, gyártója legalább készíttetett néhány pólót, így addig is hódolhatunk a modernkori veteránnak, amíg el nem készül a szériaváltozat.

Technet.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése