2012. december 23., vasárnap

New York két keréken

Az univerzum középpontjában, azaz Manhattanban is viszonylag sokan bicajoznak. Bár azért más az ottani bringakultúra, mint idehaza. Fontosabb különbségek:
  • nagyon kevesen használnak lámpát (szinte senki)
  • nagyon brutál lakatokat használ mindenki 
  • alapvetően a belvárosi hippik és a latino bevándorlók bicajoznak
  • legalább annyi, ha nem több az olasz versenyvázas bicó, mint nálunk
  • a csajoknál egyre nagyobb divat a holland városi,
  • a New York-iak előszeretettel festik színesre gépeiket + színes felnik és gumik


A biciklisávok csupán élénk színű elválasztó vonallal kijelölt közönséges betoncsíkok, New Yorkban mégis hosszú ideig perek, közösségen belüli veszekedések és a kormányzat szerepéről szóló kiélezett viták okozói voltak. Most azonban, hat évvel azután, hogy Michael R. Bloomberg polgármester hozzálátott sokat vitatott, 410 kilométer bicikliút megépítését tartalmazó terve végrehajtásához, kéznyújtásnyira került a sávok nehezen kivívott elfogadása.

Kerítésre láncolt kétkerekűek
 Ott felejtett bringák.
A szépsége a dolognak, hogy a vadonatúj bringák mellett, olyan bicajokat is lehetett találni, amin már igen csak meglátszott az idő vas foga, valamint az is, hogy évek vagy akár év tizedek óta nem nyúlt hozzájuk senki!
egy ott felejtett bringa


A város 1000 fokon izzik non stop, mégis a nagy tömegek ellenére, a kerékpárnak igen csak nagy szerepe van  New York életében!
Itt szeretném felhívni a figyelmeteket, egy filmre. Aki még nem látta volna a Premium Rush /Fék nélkűl/ című filmet, annak most ajánlanám figyelmébe!

       
A film által betekintést nyerhetünk, hogy milyen is lehet a kevésbé sem veszélytelen New York-i élet két keréken! 

Ő egy igazi New York-i futár
Persze itt is megvan a lehetőség egy nyugodt bringázásra, akár cruiserrel is, amihez nagyon jó terep lehet a Central Park :)
Cruiser


2013 márciusára tervezik a New York-i kerékpárhálózat beindítását, de már most, a nagy kerékpáros bumm beindulása előtt megkezdődött a közvélemény megdolgozása.

A figyelemfelhívó kampány részeként többek között óriásplakátokat és útfelületi reklámokat helyeztek a város forgalmas részein.
A hálózat beindítása után 10 ezer új bicikli jelenik majd meg Manhattan, Brooklyn és Queens utcáin, amelyeket 600 dokkoló helyen lehet majd bérbe venni. A felmérések szerint New Yorkban a napi utazások fele 2-3 kilométeres vagy annál rövidebb távolságra szól, a bérelhető kerékpárokkal ezeken a távokon próbálják meg kiváltani a gépjárműhasználatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése